close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה- מה שחשוב לדעת

מערכת שורשא אלול, תשעט01/09/2019

טיפולי שיניים בהרדמה מליאה הם פתרון לאנשים שסובלים מבעיות שמונעות מהם לקבל טיפול רגיל. מה בדיוק ההגדרות?

תגיות:
דנטפוביים? סובלים מבעיה בריאותית אשר אינה מאפשרת לכם לשבת
על כסאו של רופא השיניים לאורך זמן? מעדיפים לסיים את כל טיפולי השיניים שלכם תוך פרק זמן קצר? טיפולי שיניים בהרדמה מלאה זו התשובה בשבילכם. במאמר זה נרשום בפניכם מהם אותם טיפולים אותם ניתן לבצע בהרדמה מלאה, מהו תהליך הטיפול ומה חשוב לדעת אודות טיפול זה. הבה נתחיל...

חשוב לדעת – הרדמה כללית וטיפולי שיניים
רוב האנשים אינם יודעים שטיפול שיניים בהרדמה מלאה כלול בסל הבריאות אך ורק לאנשים שמצבם הרפואי אינו מאפשר טיפול שיניים שלא בהרדמה כללית. כלומר, ברוב המקרים מדובר על טיפול פרטי. נתונים חשובים נוספים אותם יש לדעת אודות ביצוע של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הם שההרדמה הכללית בעת הטיפול יכולה להיעשות אך ורק על ידי רופא מרדים שיכול להציג בפניכם תעודת מומחה בהרדמה ממשרד הבריאות בישראל והטיפול עצמו תמיד יתבצע או בבית החולים או במרפאה אשר עומדת בכל התנאים המפורטים באגף לבריאות השן וכזו שיכולה להציג בפניכם אישור של משרד הבריאות.

האם הטיפול מתאים לכם?
• דנטפוביים - הטיפול מתאים לילדים ולמבוגרים אשר מוגדרים כדנטפוביים, כלומר אלו הסובלים מחרדה דנטאלית ומשום כך נמנעים מטיפולי שיניים.
• אלרגיה – מטופלים אשר אלרגים או רגישים לאותם חומרי הרדמה מקומיים בהם משתמשים רופאי השיניים.
• פגמים דנטאליים חמורים – אנשים אשר סובלים מבעיות מורכבות המחייבות טיפול מקיף וממושך.
• בעיות בלסת – מטופלים אשר סובלים ממגבלת תנועה בלסת או כל מחלה כרונית ולכן טיפול שיניים רגיל יכול לסכן אותם.
• פרקטיות - אנשים שמעוניינים לקצר עניינים ולסיים את כל טיפולי השינייים שלהם ביום אחד.

חשוב לדעת שטיפולי שיניים בהרדמה כללית אינם מתאימים לכל אחד ולכן טרם ההחלטה האם לבצע טיפולים אלו תחת הרדמה, המטופל יוזמן לפגישת ייעוץ וידרש לבצע בדיקות שונות, כמו למשל בדיקות דם מקיפות, אק"ג, צילומי ריאות, מדידות עבור ההתקנים הנדרשים לו. רק לאחר הערכת מצבו הרפואי של המטופל הרופא יחליט האם ביצוע של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, אכן ישים. חשוב לדעת שגם אם טיפול שיניים בהרדמה כללית מלאה אינו מתאים למטופל, יש אפשרויות שונות שיכולות להתאים לו, כמו למשל טיפולי שיניים תחת סדציה (טשטוש) או טיפול שיניים בשימוש גז צחוק.

טיפול שיניים בהרדמה כללית
הטיפול יעשה על ידי צוות רפואי שיכלול רופא מרדים, רופא שיניים ו/או כירורג פה ולסת וסייעות וזאת בהתאם לטיפולים הנדרשים. הטיפול יכול להימשך בין חצי שעה לבין שש שעות ויותר ובמהלכו יעשו כל סוגי טיפולי השיניים החיוניים, כמו למשל טיפולי שורש, סתימות, עקירות, טיפול במחלות חניכיים, בניית עצם, הרמת סינוס, השלמת שיניים שבורות, כתרים ועוד. באם מעוניינים בהשתלות, חשוב לברר האם ניתן לבצע את כל ההשתלות בטיפול אחד בהרדמה מלאה או שמא תזדקקו ליותר מטיפול אחד.
בהצלחה!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה